Jdi na obsah Jdi na menu
 


Trail Skates - terenní brusle

25. 5. 2007

Trail Skate

 

Obrazek

Nové sportovní odvětví. Naprosto revoluční záležitost, srovnatelná s vynálezem horského kola. Letní lyže, které neznají hranic. Ideální pro toulky přírodou. Sport pro každého, blahodárně posilující celé tělo.
Díky stabilním širokým kolům, nízkému těžišti a hlavně brzdám, vzbuzují důvěru začátečníků a také se k nim chovají mnohem přívětivěji než jakékoli jiné brusle. Především brzda je pro začátečníka neocenitelná. Velká kola rozšířila výběr terénu a usnadnila pohyb. Lehký, ale robustní karbonový podvozek se vzduchem plněnými terénními koly odpruží každou nerovnost a přispívá ke klidné a pohodlné jízdě. Hydraulické brzdy odstranily velký handicap, který dosud měly brusle proti jízdním kolům. Sportovní produkt roku 2002 v USA

 

Možnosti použití jsou velmi široké. Nejběžnější je letní nordic skating - bruslení s holemi, buď jako fitness - pravidelná kondiční, či tréningová aktivita zapojující celé tělo nebo jako turistika, stejně jako třeba běžky nebo horská kola. Vynikající jsou letní lyže při letní přípravě lyžařů běžců nebo jako doplňková tréningová aktivita jiných závodníků. Lákavá možnost zpestření školních výcvikových kurzů a soustředění. Pro freeridery a sběrače adrenalinu sjíždění zatravněných sjezdovek i sjezdy ve volném terénu. Pro freestylisty nářadí do skateparku, lyžařská paralela mountainboardu. Zoufalci závislí na větru (a nezávislí na vodě) uplatní letní lyže v delší části roku, kdy není sníh. Především při výuce kitingu nebo kitewingu jsou letní lyže výrazně tolerantnější než mountainboard.

 

model DOWNHILL – KITE

lyže určené pro travní lyžování, kiting, kitewing, …

 

Používají pevnou skořepinu, která upevní nohu, co nejlépe k lyžím, tak aby docházelo k co nejlepší stabilitě při překonávání nerovností při jízdě v terénu, ať již s tažným drakem, křídlem nebo bez něj. Tento model se lépe uplatní i při letním sjíždění sjezdovek - travním lyžování.

Pevný skelet poskytuje lepší stabilitu i při brždění.

 

model CROSS COUNTRY

lyže určené pro letní běžkování, turistiku, Nordic Blading - Nordic skating - fitness bruslení s holemi, trénink lyžařů běžců

 

Přední část skeletu, která slouží k uchycení chodidla, je nahrazena popruhem. Díky tomu je zadní část skeletu, která upevňuje bérec, uchycena volně, na dvou čepech a umožňuje pohyb bérce vpřed, což velmi usnadňuje bruslení. Vyobrazená bota není součástí lyží, používáme jakékoli sportovní boty.

 

Žádné tyto lyže nemají zarážku zpětného chodu kol, která by umožňovala klasický střídavý běh na lyžích. Pohyb na nich je možný pouze bruslením nebo odrazem holemi soupaž.

 

PŘI JÍZDĚ

 

  1. Udržuj těžiště mezi bruslemi. Tedy, nenakláněj se při skluzu do strany jako na in-linech, které vyjíždí při náklonu odstředivý oblouk a překlopí tě zpět do směru jízdy. Dlouhé brusle (lyže) to neumí. Jedou rovně (velký rádius) a při naklonění přes osu brusle následuje pád na stranu, kdy se můžeš zachránit jen zvednutím druhé nohy, hůlkami nebo poskokem do strany.
    Vhodný jízdní postoj je mírné “áčko“, tedy příklon podvozků k sobě, nohy mírně do X.
    Celý pohyb je nejvíce podobný bruslení na běžkách, i rychlost a energetický výdej jsou podobné skatingu.

  2. Zatáčet lze pouze odšlapováním. Dlouhé táhlé zatáčky v rychlosti i náklonem zatížené vnější brusle.

  3. Zpomalovat je možné pluhem nebo oblouky v pluhu. Zkušení jezdci mohou přibrzďovat téčkem, což je náročnější na rovnováhu. Proti inlinům je více možností zabrzdit vyjetím mimo cestu, protože velká kola se tolik nezaboří a zpomalí nás plynuleji.

  4. Při brzdění snížíme postoj (přidřepneme), posuneme těžiště dozadu, abychom vytvořili rezervu v předozadní rovnováze a předsuneme jednu lyži pro zvětšení základny. Brzdovou páku mačkáme s citem. Při silném brždění musíme přidřepnutím zvyšovat zatížení zadních kol, která by se jinak mohla dostat do smyku.
    Je nutné začít brzdit už na kopci a udržovat rozumnou rychlost, především v terénu. Každá nerovnost ztěžuje brzdění a zvyšuje nebezpečí nekontrolovatelného rozjetí bruslí.

  5. Překážky překonáváme přednožením jedné brusle, snížením postoje a posunutím těžiště dozadu (přidřepnutím), abychom odlehčili přední kola a vytvořili rezervu v předozadní rovnováze.

  6. Výrazným zdrojem dopředné rychlosti při CrossCountry jsou hole, bez nich bruslit v terénu nelze!

 

 

http://sweb.cz/tebr/index.html

 
 

 

Portrét



Poslední fotografie




Archiv

Kalendář
<< březen / 2020 >>